Gratis levering på kjøp over 300 kr i hele Norge | Fri retur på ordinære varer

-

Vanessa Bruno

Gjennom å bringe sin egen form for femininitet til den dagsaktuelle moten har Vanessa Bruno vokst seg populære siden merkets opprettelse i 1996. En supermodel som mor og en designer som far kan man jo mildt sagt kalle en oppskrift til suksess. De velkjente tote bagene deres har spesielt slått an i Norge, som er å se i alle mulige farger og stoffer i Oslos gater. Allerede da hun var 24 år opprettet Bruno sitt eget klesmerke med den hensikt å kunne designe sitt eget uttrykk og tilby bohemske klær.

Klærne fra Vanessa Bruno kjennetegnes av høy kvalitet og nydelig design og det er derfor ikke rart å forstå den store suksessen merket har hatt. I dag distribueres klærne i over 300 utsalgssteder rundt om i verden. Hennes anvendelige men fashionable design er en sikker vinner blant moderne kvinner i alle aldre - noe som også er formålet hennes, nemlig å være et multi-generational brand. Så uansett om du ønsker noe nytt i garderoben til deg selv eller en gave til noen i en helt annen aldersgruppe kan du finne det hos Vanessa Bruno.

Selv beskriver hun sitt eget design som “easy clothes for difficult girls”, noe som vi synes passer særdeles bra. Kolleksjonene er allsidige og kan passe til enhver kvinne med en blanding av kul og feminint. Merket gir det parisiske preget som vil gagne enhver garderobe. Visjonen hennes er å se på mote som en livsstil, og med denne slutter hun aldri å imponere.

Her hos oss har vi et utvalg feminine bluser og fine topper samt mer hverdagslige gensere. Sjekk ut det nøye utplukkede utvalget vårt og finn dine favoritter - eller en perfekt gave til noen du bryr deg om!

28 artikler

per side

Rutenett  Liste 

Bruk fallende rekkefølge

28 artikler

per side

Rutenett  Liste 

Bruk fallende rekkefølge

Internasjonal suksess

Som nevnt, har merket idag 300 utsalgssteder, noe som illustrerer den enorme internasjonale suksessen. Men også flere kjendiser og it-girls har lagt sitt elsk på merket. Kjendiser som Vanessa Paradis, Kate Bosworth og Charlotte Gainsbourg er bare noen av de som har blitt observert i hennes design ved forskjellige anledninger. Hennes fine kjoler, bukser, vesker og mer er til å dø for og vi kan godt forstå hvorfor det har blitt såpass populært internasjonalt.

Om designeren

Vanessa Bruno som designer har fått et vel etablert rykte for sitt fine design og blitt en internasjonalt anerkjent designer. Designeren, som har vokst opp med en dansk mor og og en fransk far, nevner ofte at hun har en dobbeltsidig påvirkning og fletter inn disse to kulturene i designet sitt. Hun klarer på en uanstrengt måte å blande hverdag og livsstils mote med couture noe som er en sikker vinner hos den moderne kvinnen. I tillegg settes det et bohemsk og elektrisk punk-inspirert uttrykk på designet som bidrar til opprettholdelse av interesse hos hennes mange følgere. 

Bruno har blitt omtalt som en Isabel Marant type designer men bare for kvinner som jobber og trenger noe mer praktisk bekledning. Og dette er jo perfekt for den moderne kvinne som både ønsker å gå i fine, moteriktige klær, men samtidig trenger noe som egner seg til hverdagsbruk og som det er mulig å gå i en hel dag på jobben. 

Før hun startet klesmerket, jobbet hun som modell, sanger og skuespiller. Hun var selv 24 år da hun valgte å starte opp merket i sitt eget navn, med den hensikt å skape pent boho-chic mote til kvinner. Selv om klærne har spredd seg til 300 forskjellige butikker rundt om i verden og 35 egne butikker holder designeren selv en lav profil og holder seg privat. Hun tilbringer mye tid med venner og familie og dette gjør at også de setter sitt preg på merket i helhet, deres ultimate it-veske er blant annet oppkalt etter hennes datter Lune.

Samarbeid

Designeren har jobbet med diverse kule samarbeidsprosjekter som for eksempel med Staphanie Di Giusto med å designe klær til kortfilmer. Blant disse var kortfilmen “A visual Poetry”, med Kate Bosworth en video med navnet “LØV”, som var lokalisert i den slovakiske innsjøen Bled og en del av hennes nordisk-inspirerte kampanje i 2011.

Merket har også samarbeidet med diverse kjente merker. For eksempel lanserte de i samarbeid med Bioterm parfymen ved navnet “L’eau de Vannessa Bruno”, og sammen med La Redoute lagde de limited edition kolleksjon for Fall/Winter 2011. Nylig samarbeidet hun også med L’oréal Professional om deres kolleksjon av hårfarger ved navn Inoa.

Noe for enhver

Hun ønsker at merket skal være multi-generational og passe til enhver. Cabas tote-bagene med paljetter for eksempel passer til tenåringer som en skole bag mens den samme bagen finnes i skinn og semsket skinn som kanskje vil appellere mer til voksne damer. Dette gjenspeiles også i resten av hennes design som også er anvendbart til damer i forskjellige aldre.

Bruno har en unik måte å tilnærme denne blandingen av hverdag og couture som passer alle aldersgrupper. I 1998 kom hun med idéen å feste noen paljetter på et tøynett - noe som resulterte i den ikoniske “Cabas” vesken som har blitt en gjenganger og et produkt som folk rett og slett ikke blir lei av. Vesken er å finne i et hav av farger og har som nevnt også kommet i mer eksklusive materialer. Den er nå så essensiell og populær at den har sin egen seksjon på hjemmesiden til merket.

Vanessa Bruno i Norge

Merket er fått sin faste plass i det norske motebildet og er populær blant alt fra skoleelever til eldre damer. Det mest synlige plagget er nok de velkjente tote-bagene som har florert i norske byer de siste årene. Men også klesdesignet hennes er populært her til lands.