Gratis levering på kjøp over 300 kr i hele Norge | Fri retur på ordinære varer

-

HANDELSVILKÅR

1. Bestilling hos meandmet.no

Når du bestiller hos www.meandmet.no og mottar en ordrebekreftelse fra oss, så inngår du en kontrakt med:

Me & the Met Aps (CVR: 38608614)

Gl. Kongevej 120, 1.th.,

1850 Frederiksberg C,

DENMARK

info@meandmet.com

Alle ordre og all kontakt håndteres av vårt kundeserviceteam, som du kan kontakte på info@meandmet.com

Når du handler hos oss, aksepterer du våres handelsvilkår, som de er beskrevet under.

For å handle hos oss, skal du være fylt 18 år og ha et godkjent kredittkort.

Avtalen inngås på engelsk eller dansk.

Du bestiller ved å velge et eller flere produkter, du ønsker å kjøpe og deretter legger den i handlekurven. Når du er klar til å fullføre din bestilling trykker du ”Bestill”. Du vil deretter bli spurt om navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse og eventuelt leveringsadressen din, hvis den er forskjellig fra faktureringsadressen.

Når du har oppgitt disse opplysningene vil du bli bedt om å godkjenne din ordre og samtidig akseptere våres handelsvilkår.

Deretter vil du bli bedt om å velge en betalingsmetode og oppgi den informasjonen som kreves for å gjennomføre betalingen med din valgte betalingsmåte.  Betalingen håndteres separat hos Epay.

Vi anbefaler at du sjekker bestillingen før du fullfører den. Før du fullfører bestillingen er det mulig å endre informasjonen du har gitt oss, som fakturerings- og leveringsadresse. Du kan også legge til og fjerne produkter fra handlekurven til ethvert tidspunkt under bestillingsprosessen.

Når du har gjennomført din bestilling, mottar du en kvittering som er en oppsummering av bestillingen du nettopp har gjennomført.

I det øyeblikk hvor du klikker ”Bestill” og kvitteringen vises på skjermen er bestillingen bindende. Kvitteringen du mottar er en automatisk kvittering, som betyr at vi har mottatt din bestilling.

Merk vennligst, at dette ikke betyr at vi har akseptert bestillingen din. Hvis vi aksepterer din bestilling, så mottar du en e-mail fra oss med bekreftelse på at vi har akseptert ditt ordre.

Vi lagrer bestillingen din og bekreftelsen på bestillingen, slik at du til ethvert tidspunkt, ved å kontakte oss, kan motta en kopi.

Hvis du har gjort en feil under bestillingen – f.eks. oppgitt feil adresse – så kan du kontakte info@meandmet.com, slik at vi kan rette opp feilen.

Nettbutikken er alltid åpen, med unntak av noen få perioder hvor den vedlikeholdes. 

Endring eller annullering av bestillingen din: 

Etter bestillingen er gjennomført kan du endre den ved å kontakte oss på info@meandmet.com.

Vi vil hjelpe deg med å endre bestillingen, HVIS bestillingen ikke er sendt avgårde før du kontakter oss.

Hvis bestillingen er sendt av sted, har du fortsatt 14 dager til å annullere den. Vennligst se seksjon 5 for mer informasjon om retten til å annullere.

Uten å være forpliktet til å skulle kompensere deg eller på annen måte dekke utgifter, har vi retten til å annullere bestillingen din i en av følgende situasjoner:

Hvis en uforutsett feil skjer på meandmet.com, f.eks. en betalingsfeil,

Hvis betalingsinformasjonen din ikke kan verifiseres eller hvis informasjonen ikke er korrekt,

Hvis vi mistenker at bestillingen din er blitt gjort i ond tro eller i forbindelse med kriminelle handlinger 

Vi kommer til å gjære alt hva vi kan for å løse ethvert problem som skulle oppstå, og vil holde deg informert gjennom hele prosessen. I tillegg, vil vi gi deg beskjed før vi annullerer bestillingen din. Hvis bestillingen annulleres, så vil vi tilbakebetale enhver betaling du har foretatt deg hos oss, uten at det vil påføre deg ekstra omkostninger. 

2. Priser og betaling 

Alle prisene på meandmet.no er i NOK inklusiv moms, men eksklusiv fraktkostnader, toll og og tollgebyr.

Prisene kan bli endre uten videre varsling, men slike endringer vil ikke påvirke allerede aksepterte ordre.

Totalprisen du aksepterer, når du fullfører en bestilling, er beløpet som blir trukket fra din konto, når bestillingen er sendt avgårde. Beløpet blir ikke trukket fra konto før vi har behandlet og sendt din ordre avgårde.

På meandmet.no aksepterer vi betaling med følgende kredittkort: Dankort, E-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, JCB.

Kommunikasjonen mellom deg og vårt betalingssystem er sikret med SSL (Secure Socket Layer).

Vårt betalingssystem håndteres av NETS/Teller gjennom Epay og de er derfor også de eneste som har tilgang til din betalingsinformasjon.

3. Tilgjengelighet

Vårt mål er å ha alle produktene vi tilbyr, på lager. Hvis det skulle skje at bestilte produkter ikke er på lager, så reserverer vi oss retten til å ikke akseptere din bestilling. Du vil da selvfølgelig bli informert per e-mail og enhver betaling vil bli refundert, dersom betalingen allerede er gjennomført.

4. Frakt og levering

Hvis du er registrert som kunde og du ønsker å vite status på bestillingen din, kan du alltids logge inn på ”Min Konto” og se din status.

Frakt

Vi sender bestillinger i alle ukedager og med raskest mulig respons. Vi holder deg alltid informert om når dine varer blir sendt avgårde.

Internasjonal levering

Vi sender til alle land i Europa. Du vil ha mulighet til å velge ditt land under bestillingsprosessen. Hvis du ønsker å motta en ordre i et land utenfor Europa, så kontakt oss med et spesielt ønske, så vil vi se hva vi kan gjøre. Før bestillingen din blir sendt av gårde vil vi informere deg om fraktkostnad for ditt spesielle ønske.

Leveringstider

Leveringstiden avhenger av hvilket område og land det leveres til.

I Norge leverer vi generelt innenfor 3-8 dager.

I forbindelse med bestillingen vil vi enten under prosessen opplyse deg om den forventede leveringstid, eller så vil du motta ytterligere informasjon angående dette på e-mail etterpå. 

Vi sender generelt med Post Danmark og refererer derfor til Post Danmarks gjeldende priser og leveringstider.

Pris for levering

I forbindelse med bestillingsprosessen vil du alltid bli informert om prisen for frakt, hvis det er en.

Vennligst mer deg at ved å akseptere og betale din bestilling aksepterer du også omkostningene for levering som en del av bestillingen.

 Mottak av leveringer

Det skal kvitteres for leveringer ved underskrift ved leveringer. Hvis du ikke kan motta pakken din så etterlater transportøren en beskrivelse av videre muligheter og services. Når du mottar en pakke er det veldig viktig at du sjekker den før du aksepterer den, fordi du selv har ansvar for risikoen for pakken og dens innhold etter at du har akseptert den og leveringen er gjennomført.

5. Retten til å kansellere

Du har rett til å kansellere et kjøp innenfor de første 14 dagene etter leveransen er mottatt, under forutsetning av at produktet ikke er ødelagt, har blitt vasket, og kan sendes tilbake i samme stand som da du mottok den.

14-dagers perioden begynner tidligst dagen etter at du har mottatt bestillingen din, dersom du i forveien har mottatt informasjonen om retten til å kansellere. 14-dagers perioden begynner ikke, dersom du ikke har mottatt informasjonen om retten til å kansellere i skrift, enten via mail eller papir. Perioden utløper 3 måneder fra dagen du mottok leveringen – selv om du ikke har mottatt informasjonen om retten til å kansellere.

Hvis du f.eks. mottar bestillingen din d. 1. og du også har mottatt informasjonen om retten til å kansellere, så har du rett til å kansellere avtalen og returnere de kjøpte produktene frem til og inklusiv d. 15. Hvis du ikke mottar informasjonen om kanselering før senere, f.eks. d. 3., så har du rett til å kansellere avtalen og returnere de kjøpte produktene frem til og inklusiv d. 17.

Hvis perioden på 14 dager utløper på en helligdag, en lørdag, en søndag, juleaften eller nyttårsaften, har du minst inntil den første etterfølgende arbeidsdagen til å returnere bestillingen din.

Kansellering

Hvis du vil kansellere kjøpet etter du har mottatt varen, så sender du den til oss før 14-dagers perioden utløper. Det er nok at du har avlevert dine produkter til PostDanmark eller annen, selvvalgt transportør, før perioden utløper. Hvis du vil sikre deg bevis for, at du har brukt retten din til å kansellere i rett tid, så anbefaler vi, at du beholder kvitteringen fra f.eks. Post Danmark i forbindelse med forsendelsen.

Når du ønsker å kansellere kjøpet, ber vi deg om å utfylle blanketten du har mottatt som en del av pakken og legge den ved når du returnerer pakken.

Dersom det ikke er avtalt noe annet er det ditt eget ansvar å betale for fraktomkostninger ved returnering, hvis du skulle ønske å kansellere ditt kjøp.

Når vi har mottatt de returnerte varene og har sjekket at de lever opp til kanselleringsvilkårene, returnerer vi full kjøpspris inklusiv eventuelle fraktomkostninger. Vær oppmerksom på at det kan ta opp mot 2 uker før refundering krediteres. Målet vårt er alltid å gi deg en så kort og behagelig kanselleringsprosess som mulig.

Hvis vi finner at retten din til å kansellere ikke kan imøtekommes så kontakter vi deg via e-mail med begrunnelsen. 

Hvis du ønsker å kansellere kjøpet skal varene returneres til nedenstående adresse:

 

Me& the Met

Gl. Kongevvej 120, 1.th.

1850 Frederiksberg C

Denmark

 

6. Reklamasjon eller defekt

Dersom du har mottatt et defekt produkt eller en inkonsistens – f.eks. hvis produktet er blitt skadet under transporten – så beklager vi det og ber deg ta kontakt med oss med det samme. Det er viktig, at du kan gi en tydelig beskrivelse av problemet/defekten. Hvis klagen aksepteres av vår kundeservice, så refunderer vi hele kjøpsprisen og alle fraktomkostningene.

Vær så snill å ha forståelse for at det kan gå 2 uker før du kan se krediteringen på din konto.

7. Feil og mangler

Du har rett til å melde feil og mangler, på produkt du har kjøpt hos oss, inn til oss innen 2 år etter kjøp.

Hvis du vil melde inn feil eller en mangel, skal du kontakte oss umiddelbart etter du har blitt oppmerksom på dette.

Vær oppmerksom på at retten til å melde inn feil og mangler kan utløpe før 2 år etter du har kjøpt produktet, dersom det ikke er laget til å vare i 2 år eller blir brukt til noe annet enn ordinær bruk.

Innmelding av feil og mangler gjelder kun produkter som faller under definisjonen for slike produkter under dansk lovgivning. For mer informasjon se www.forbrug.dk

8. Konflikter

Enhver konflikt i forbindelse med meandmet.com, dens avtaler eller kjøp, faller in under dansk lovgivning og skal behandles av en dansk domstol med mindre annet er bestemt av obligatorisk lov.

9. Privatliv 

Hos meandmet.com respekterer vi ditt privatliv og behandler dine personlige opplysninger etter gjeldende lov. Vennligst se mer under privatvilkår.

 

Disse handelsvilkårene ble sist revidert d. 23. Juli 2013